2. edzés – csapásszám

2. edzés – csapásszám

Edzés célja: a csapás ellenőrzése különböző csapásszámokon közepes intenzitás mellett.

Osztott edzés:

terhelési idő

osztás (perc)

intenzitás

csapásszám

30 perc

30-25

**

22

25-20

**

26

20-15

**

20

15-10

**

24

10-5

**

28

5-0

**

22

 

  1. bemelegítés: kb. 5 perc
  • magában foglalja az evezős mozgás részletezését és a gépen való nyújtásokat
  1. edzés beállítás: kb. 1 perc
  • gép: állítsuk az ellenállás szintjét 3-asra
  • kijelző: állítsuk be a váltógombbal a /500-as részidőre, valamint a terhelést 30 percre
  1. terhelés: kb. 30 perc
  • edzés közben: emlékeztetőül: olyan intenzitással végezzük, hogy a 30 percet végig bírjuk aerob módon. Nézzük a középső ablakot a monitoron az 500 méteres részidőt, különösen a csapásszám váltásoknál.
  1. levezetés: kb. 5 perc
  • könnyű evezés és nyújtás
  1. eredmények leírása kb. 1 perc
  • a Memory/Recall gombokkal visszanézhetjük és leírhatjuk az eredményünket a fejlődés nyomon követhetősége végett

 

Edzés előtt 

Az edzőnek kell adnia a ritmust és a csoportnak pedig követni az edző ritmusát. A csoport tagjai kövessék nyomon a saját monitorjukon is a csapásszámot.

 

Közben 

Az ölből kijövetel lassítása/gyorsítása a csapás befejezésénél, vagy az előre kocsizás rövidítésével/hosszabbításával mindenki változtathatja a csapásszámot függetlenül az erőkifejtés mértékétől.

 

változtatás

csapásszám változás

gyorsabb ölből kijövetel

növekszik

lassabb ölből kijövetel

csökken

hosszabb csapás

csökken

rövidebb csapás

növekszik

 

Alacsonyabb tempóval evezve érezni lehet, hogy nagyobb erőkifejtésre van szükség a célsebesség tartásához. Szakszavak: „hosszan és erősen!” és „evezz alacsonyabb csapásszámmal, mint a szomszédod!”.

Célszerű bemutatni a helyes arányú ritmust úgy, hogy megkérjük a csoport tagjait, hogy próbáljanak meg egyszerre evezni az edzést vezetővel. Az áthúzásnak gyorsabbnak kell lennie, mint az előre kocsizásnak, a megközelítő helyes arány 1 időegységnyi áthúzásra, 1,5-2 időegységnyi előre kocsizás jut.

 

Utána 

Kérdezzük meg a csoportot, hogy melyik csapásszám volt számukra a legkényelmesebb/legjobb. Ez egy jó kiindulási pont, amikor növeljük a terhelések időtartamát. Valószínűleg sokkal kényelmesebb lesz a magasabb csapásszám a csoportnak, mikor már technikailag képzettebbek lesznek. Hangsúlyozzuk, hogy a csapásszám nem a legfőbb szempont a terhelés meghatározásában. A terhelés legjobb mutatója a kijelző közepén látható, általában a /500-as részidő vagy a watt a legalkalmasabb jelzőszám erre.

Skip to content