3. edzés – ellenállás beállítás

3. edzés – ellenállás beállítás

Edzés célja: segít megérteni hogyan változik az ellenállási szintje a kar állításával

intervall edzés

szakasz

terhelési idő

ellenállás szintje

intenzitás

csapásszám

pihenő idő

1

4:00 (perc)

3

***

24

1:00 (perc)

2

4:00 (perc)

7

***

24

1:00 (perc)

3

4:00 (perc)

3

***

24

1:00 (perc)

4

4:00 (perc)

7

***

24

1:00 (perc)

5

4:00 (perc)

3

***

24

 

  1. bemelegítés: 5 perc
  • magában foglalja az evezős mozgás részletezését és a gépen való nyújtásokat
  1. edzés beállítás: 1 perc
  • gép: állítsuk az ellenállás szintjét 3-asra az 1., a 3., az 5., a pihenőidőkben átállítva 7-esre a 2. és a 4. szakaszban
  • kijelző: állítsuk be a váltógombbal a /500-as részidőre, valamint a terhelést 4:00 percre, a pihenőidőt 1 percre
  1. terhelés: 30perc
  • edzés közben: ezen az edzésen megtapasztalhatjuk, hogy különböző ellenállási szinteken állandó csapásszám és terhelés mellett hogyan változik az ellenállás
  1. levezetés: 5 perc
  • könnyű evezés és nyújtás
  1. eredmények leírása: kb. 1 perc
  • a Memory/Recall gombokkal visszanézhetjük és leírhatjuk az eredményünket a fejlődés nyomon követhetősége végett

 

Edzés előtt 

Fontos megérteni, hogy az ellenállási szint nem az egyedüli dolog, ami meghatározza az edzés intenzitását. A terhelés nagysága az erőkifejtés nagyságától függ.

 

Közben

Az ellenállás kar változtatásával a kifejtett erő és az áthúzási sebesség közötti kapcsolatot változtatjuk. A szint változtatása olyan, mintha változtatnánk a hajót: az alacsonyabb számoknál egy könnyű és gyors, míg a magasabbaknál olyan mintha egy nehéz és lassú evezőshajóban eveznénk. Könnyen elképzelhető, vagy keményen evezünk és megpróbálunk gyorsan haladni, vagy kevesebb erőkifejtéssel lassabban haladunk. Nem végzünk nagyobb munkát csak azzal, ha nehézre állítjuk az ellenállási kart, hacsak nem evezünk keményen és hosszan. Valószínűleg a kisebb ellenállási szinten keményebb és hosszabb terhelést tudunk végezni, mert ekkor az izmok nincsenek túlterhelve az erőkifejtés következtében. A csapásszám változtatásával, de a teljesítmény viszonylagos állandóságával, amit a kijelzőn követhetünk nyomon, evezzünk, miközben az ellenállási szintet is időnként átállítjuk. Evezzünk egyszerre! Ha az ellenállási szintet nagyobbra állítjuk, akkor általában a csapásszám is alacsonyabb lesz, „hosszan és erősen” csapás.

 

Utána 

A kezdő használok nagytöbbsége a nagyobb ellenálláson érzi kényelmesebbnek eleinte az ellenállást. Ez azért van, mert alacsonyabb csapásszámmal edzenek, illetve erőből akarják az edzést elvégezni, ahhoz pedig az ellenállási szint növelése a legegyszerűbb és leggyorsabb mód. A nagyobb ellenállással végzett terhelés hátránya továbbá, hogy az izmok az erőltetés miatt hamarabb elfáradnak, ezért tudják kihasználni a teljes aerob terhelési előnyöket.

 

Skip to content