4. edzés – „steady state” egyensúlyi állapot

4. edzés – „steady state” egyensúlyi állapot

Edzés célja: megtalálni azt a sebességet, amivel egyensúlyi állapotban tudunk evezni.

egyenletes evezés

terhelési idő

ellenállás szintje

intenzitás

csapásszám

20:00 (perc)

3

***

24

 

  1. bemelegítés: 5 perc
  • magában foglalja az evezős mozgás részletezését és a gépen való nyújtásokat
  1. edzés beállítás: 1 perc
  • gép: állítsuk az ellenállás szintjét 3-asra
  • kijelző: állítsuk be a váltógombbal a /500-as részidőre, valamint a terhelést 20:00 percre
  1. terhelés: 20 perc
  • edzés közben: figyeljük a monitor középső részét, hogy folyamatosan nyomon követhessük a részidőnket; kezdjük olyan sebességgel, amelyet 20 percen keresztül – viszonylag kényelmesen – tudunk tartani; az utolsó 5 percben fokozatosan próbáljuk növelni az intenzitást (csökkenteni az /500 m-es részidőt), miközben a csapásszám maradjon állandó.
  1. levezetés: 5 perc
  • könnyű evezés és nyújtás
  1. eredmények leírása: kb. 1 perc
  • írjuk le az eredményünket, a részidő mutatja a 20 perces szintjét az egyensúlyi állapotunknak.

 

Közben 

Emlékeztessük a csoportot, hogy a bal alsó sarokban (AVE/500 m) lehet figyelni az egyenletességre. Győződjünk meg arról, hogy mindenki kijelzője ebben a módban üzemel, nyomjuk meg a display gombot addig, míg nem ez látható a bal alsó sarokban. Az AVE/500 m megmutatja, hogy mennyi az 500 méteres átlagidő kezdéstől számítva. Ha alacsony intenzitással kezdünk, majd növeljük az erőkifejtést, azonnali változást lehet látni a kijelző középső részén és fokozatost az átlagidőnél (bal alsó sarok). Közben kérdezzük meg, hogy nem túl nehéz/könnyű az intenzitás, aki úgy érzi, az nyugodtan változtasson – a csapásszám megtartása mellett – a /500-as idején feljebb vagy lejjebb.

 

Utána

A 20 perc letelte után a kijelző nem számolja tovább az időt, és az átlag jelenik meg rajta. Az átlagidő, amelyet kijelez, lesz az egyén 20 perces átlaga. Ez az eredmény jó a legközelebbi „steady-state” evezéshez.

Skip to content