5. edzés – intervallumos edzés változó intenzitással

5. edzés – intervallumos  edzés változó intenzitással

Edzés célja: megtalálni azt a sebességet, amivel egyensúlyi állapotban tudunk evezni.

intervall edzés

szakasz

terhelési idő

ellenállás szintje

intenzitás

csapásszám

pihenő idő

10

1:00 (perc)

3

****

28

1:00 (perc)

 

  1. bemelegítés: 5 perc
  • magában foglalja az evezős mozgás részletezését és a gépen való nyújtásokat
  1. edzés beállítás: 1 perc
  • gép: állítsuk az ellenállás szintjét 3-asra
  • kijelző: állítsuk be a váltógombbal a /500-as részidőre, valamint a terhelést 1 percre
  1. terhelés: 20 perc
  • edzés közben: figyeljük a kijelző közepén az 500-as részidőt, kezdjük egy viszonylag könnyű intenzitással az első néhány szakaszban, és mindegyikben emeljünk, amennyiben még tudunk, ne evezzünk 30-as tempó felett; az átlagot nagyobb erőkifejtéssel tudjuk növelni, ezen belül is a lábizmok jobb kihasználásával
  1. levezetés: 5 perc
  • könnyű evezés és nyújtás
  1. eredmények leírása: kb. 1 perc
  • a Memory/Recall gombokkal visszanézhetjük és leírhatjuk az eredményünket a fejlődés nyomon követhetősége végett

 

Közben

A pihenőidőben próbáljunk ellazulni, és nagyon könnyen evezni. Egyenletesen evezzünk, közben a technikára koncentráljunk, mikor fáradunk, mindkét lábunk erejét használjuk ki és a karokkal a nyelet folyamatosan gyorsítva fejezzük be a csapást.

 

Utána

Kérdezzük meg a csoport tagjait, hogy melyik részidővel tudnák végig evezni a teljes 2000 méteres versenytávot (a 2000 méter 6 és 12 perc között teljesíthető).

Skip to content